Algemene Voorwaarden Familiekapper.nl

Algemene Voorwaarden Familiekapper.nl

Artikel 1: Algemeen

  • 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten aangeboden door Familiekapper.nl, vertegenwoordigd door Lisette Kerseboom, hierna te noemen “de Kapster”.
  • 1.2 Door gebruik te maken van de diensten van de Kapster, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
  • 1.3 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 2: Diensten

  • 2.1 De Kapster biedt knip- en stylingdiensten aan voor kinderen, families en ouderen. Het aanbod is specifiek omschreven op de website Familiekapper.nl.
  • 2.2 De diensten omvatten knippen, modelföhnen, vlechten, opsteken en het geven van vlechtcursussen. Haarverven behoort niet tot het aanbod.

Artikel 3: Tarieven en Betaling

  • 3.1 De tarieven voor de diensten zijn inclusief 9% btw en worden duidelijk gecommuniceerd op de website Familiekapper.nl.
  • 3.2 Voor afspraken buiten Ugchelen waarbij één persoon wordt geknipt, geldt een meerprijs van €7,-.
  • 3.3 Voor afspraken in verzorgingshuizen of revalidatiecentra geldt eveneens een meerprijs van €7,- per persoon.
  • 3.4 De betaling dient dezelfde dag als de knipbeurt te worden voldaan via een betaalverzoek dat door de Kapster wordt verstuurd. Contante betalingen zijn bij uitzondering mogelijk.

Artikel 4: Afspraken en Annuleringen

  • 4.1 Afspraken kunnen telefonisch of via de website worden gemaakt.
  • 4.2 Bij verhindering dient de klant de afspraak minimaal 24 uur van tevoren te annuleren. Bij het niet tijdig annuleren behoudt de Kapster zich het recht voor om kosten in rekening te brengen.

Artikel 5: Reikwijdte van de Dienstverlening

  • 5.1 De Kapster werkt binnen de regio Ugchelen, Beekbergen, Apeldoorn en, in sommige gevallen, Klarenbeek.
  • 5.2 Indien klanten buiten deze regio een afspraak maken, behoudt de Kapster zich het recht voor om extra reiskosten in rekening te brengen of de afspraak te weigeren.

Artikel 6: Aansprakelijkheid

  • 6.1 De Kapster is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  • 6.2 De Kapster is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die aantoonbaar het gevolg is van opzet of grove nalatigheid.
  • 6.3 De aansprakelijkheid van de Kapster is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende dienst in rekening is gebracht.

Artikel 7: Privacy

  • 7.1 De Kapster behandelt persoonlijke gegevens van klanten vertrouwelijk en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.
  • 7.2 Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt, zoals het plannen van afspraken en het versturen van betaalverzoeken.

Artikel 8: Overmacht

  • 8.1 In geval van overmacht, waaronder wordt verstaan situaties buiten de wil en invloed van de Kapster, heeft de Kapster het recht om de afspraak te verplaatsen of te annuleren zonder dat zij schadeplichtig is.

Artikel 9: Klachten

  • 9.1 Klachten over de dienstverlening dienen binnen 48 uur na de afspraak schriftelijk of telefonisch te worden gemeld.
  • 9.2 De Kapster zal zich inspannen om klachten naar tevredenheid op te lossen.

Artikel 10: Toepasselijk recht

  • 10.1 Op alle rechtsverhoudingen tussen de Kapster en de klant is Nederlands recht van toepassing.
  • 10.2 Geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de Kapster is gevestigd.